Friday, August 22, 2014

Chapter 2

Aku bangun dari tidur yang diganggu oleh bunyi dengkuran."BisingNya...Aku mahu tidur lagi." desak hatiku.Nampaknya jauh lagi masa berlalu.aku keluar bilik mengambil angin,mungkin akan jumpa benda - benda menarik memalam ini.Fikir hendak belajar memang TIDAKlah.Biar aku menikmati tengah malamku dengan suasana di halaman rumah.Ingin berkarya memalam ini memang terbaik tapi peralatan aku tinggal di rumah.sekarang ini aku di rumah nenek,aku melihat disekitar halaman yang suram.aku ternampak bentuk lembaga manusia di hadapan pintu pagar rumah nenek.Mukanya putih tapi kelihatan sayu inginku tegur memang tak berani.Aku cuba tangkap gambar guna telifon bimbit.selesai tangkap,jelmaan itu ghaib.Pelik bukan?.aku yang nampak lagilah pelik.Aku cuba melihat sekeliling mungkin ternampak,aku tidak terfikir boleh ghaib macam itu sajakan.Aku nampak jelmaan itu
menuju ke hutan,mungkinkah ada rumah di dalam hutan?,setahu aku tidak ada kan?.Ini sangat pelik,Esok aku akan tanya kepada ayah pasal ini.Sangat pelik dan menarik bolehlah aku menulis di blog akukan?.Menarik,jom sambung tidur balik.MataKu mulai melayu.

No comments:

Post a Comment